mandag 24. januar 2011

Hvem deler hva til hvem?

Før vi ser på hvem som deler hva til hvem så er det lurt å avgjøre hva skal deles?
La oss se på den informasjonen du sitter med. Hva er det? Første steg er skal du dele informasjonen? Andre steg er med hvem skal du dele den informasjonen? Tredje steg er hvilket medium passer best for akkurat dette? Et nøkkelord her er spam eller søppelpost: "Søppelpost brukes som betegnelse på uønsket reklame og annen masseutsendt informasjon som ikke er godkjent av mottakeren." I videoen under ser du et twittereksempel på spam, men du kan lett bytte ut twitter med e-post, facebook og andre informasjonskanalaler.





Spam kommer i postkassa hjemme med uønsket reklame, det er folk som trykker "svar alle" i informasjon-e-poster, det er de som inviterer alle de kjenner med på arrangementer de ikke har noe ønske om å være med på.


Spam skaper mye irritasjon for mange så slutt å spam i dag du også! Tenk over hvem som trenger den informasjonen du deler.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar