tirsdag 22. mars 2011

Twitter-avis

Jeg har tidligere skrevet et innlegg om hvordan du kan holder orden på all tvitringa.  Her skriver jeg om to forskjellige tjenester. Jeg har nå tatt i bruk paper.li-verktøyet på tre forskjellige måter.


The museum daily - en avis som tar for seg de tvitrerne som jeg følger og har lagt i kategorien "Museum"

The digital kultur daily - en avis som tar for seg de jeg følger i kategorien "digital kultur"


På de to første er det i dag mange som skriver under, mens den siste for MuHo er det ikke like mange tvitrere. Hvis feks Christine H. Ellefsen tvitrer under #MuHo vil hun i teorien kunne havne i alle tre aviser, men det det er ikke alle som er der. 

Så hvorfor? For min del handler det om å spare tid. Jeg klarer ikke å følge med på alt som skrives på twitter til en hver tid. I tillegg er jeg nyhetsavhengig og liker å lese ting i nettavisform. På toppen av det hele så kanskje noen andre kan ha gleden av å følge på sidene. Det hele skjer automatisk så et er en vinn, vinn, vinn-situasjon

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar